معاون فرماندار محمودآباد گفت: فرهنگ استفاده صحیح از فضای مجازی باید از مدارس و دانشگاه‌ها آغاز شود تا بتوان به نتایج مطلوبی در این حوزه دست یافت.


حسین زراعتی عصر امروز در سومین جلسه اجتماعی ستاد ساماندهی امور جوانان که در سالن جلسات فرمانداری محمودآباد برگزار شد، گفت: آسیب‌های اجتماعی از عوامل متعددی ناشی می‌شوند که عدم توازن، پیشرفت علمی و فرهنگ اجتماعی در سطح شهرستان یکی از عوامل اصلی ایجاد آسیب‌های اجتماعی است.

معاون فرماندار محمودآباد با اشاره به  اینکه در گذشته دسترسی به فضای مجازی به شکل امروزی آسان نبود،تصریح کرد: این روزها استفاده از برنامه‌های تلفن همراه برای ارتباط با فضای مجازی به‌شدت در جامعه رایج شده و می‌توان ادعا کرد که به یکی از اصلی‌ترین راه‌های ارتباطی بدل شده و اگرچه می‌توان از آن‌ها استفاده مفید و مؤثر کرد اما پیامدهای منفی و آسیب‌های آنها نیز اجتناب‌ناپذیر است.

زراعتی با اشاره به اینکه با مدیریت فضای مجازی می‌توان در مباحث فرهنگی نیز به نتیجه مطلوبی دست یافت، اضافه کرد: بسیاری از مسائل فرهنگی در فضای مجازی مطرح می‌شود که با مدیریت در این حوزه، تهدیدها به فرصت تبدیل شود. 


وی با بیان اینکه آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و دیگر نهادها باید از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشی در مدارس، دانشگاه‌ها، فرصت‌ها و تهدیدات فضای مجازی را برای دانش‌آموزان و دانشجویان بیان کنند، اظهار کرد: متولیان امر و اقشار مختلف مردم به اندازه توان خودشان، باید ورود کرده و نقش خویش را با هدف پیشبرد اهداف فضای مجازی مبتنی بر فرهنگ کشور خودمان پیش ببریم.

در ادامه این جلسه محمد یزدان‌پناه استاد و مشاور دانشگاه گفت: آسیب‌های اجتماعی از عوامل متعددی ناشی می‌شوند که عدم توازن، پیشرفت علمی و فرهنگ اجتماعی در سطح شهرستان یکی از عوامل اصلی ایجاد آسیب‌های اجتماعی است.
محمد یزدان‌پناه تاکید کرد: امروزه دوری از فضای مجازی، چت، وب گردی و پرسه زنی‌های مداوم در فضای مجازی اجتناب‌ناپذیر است و باید راهکارهای مناسبی برای کاهش آسیب‌های این فضاها ارائه شود و راه اصولی استفاده کردن از این فضاها را به مردم آموزش دهیم.
وی با اشاره به بازخورد منفی آموزش یک طرفه، گفت: باید آموزش در مورد آسیب‌های اجتماعی دو طرفه انجام شود هم مرد و هم زن به صورت یکسان از آموزش برخوردار شوند.